معماری نرم افزار – فصل چهارم – بخش دوم
وابستگی کامپوننتها (Component Coupling) احتمالاً باید شروع کنم به فکر کردن دربارهی اینکه کامپوننتها چطور با هم تعامل دارن و به هم وابستهان، درسته؟بله، و الان زمان مناسبیه برای پرداختن به این موضوع.وقتی کامپوننتهای اصلی اولیه رو شناسایی میکنی، مهمه...
معماری نرم افزار – فصل چهارم – بخش اول
فصل ۴: مؤلفههای منطقی — اجزای سازنده آمادهای معماری سیستم رو طراحی کنی؟ اونقدر که به نظر میرسه ساده نیست—اگه درست انجامش ندی، ممکنه کل سیستم نرم افزارت مثل یه برج یا پلی که بد طراحی شده به هم بریزه....
معماری نرم افزار – فصل سوم – بخش دوم
گرفتن یک تصمیم معماری بحثکردن دربارهی مزایا و معایب با تیم، جلوی وایتبرد، سرگرمکنندهست؛ ولی در نهایت باید یه تصمیم معماری بگیری. ما قبلاً توی فصل اول دربارهی تصمیمهای معماری صحبت کردیم، اما حالا میخوایم کمی عمیقتر بشیم. وقتی داری...
معماری نرم افزار – فصل سوم – بخش اول
وقتی خبری از «بهترین روشها» (Best Practices) نباشه، چی میشه؟ خب، خوبیِ روشهای بهینه اینه که معمولاً بیدردسر و کمریسک هستن و یه راه مطمئن برای رسیدن به یه هدف خاص به حساب میان. بهشون نمیگن «خوب» یا «بهتر»، بلکه...